سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چلوکبابی

خرید یونیت دندانپزشکی

    نظر

آیا می‌دانید که برای خرید یونیت دندانپزشکی باید به چه مواردی توجه کنید؟

 

خرید یک یونیت دندانپزشکی مناسب برای سهولت کار یک دندانپزشک و راحتی بیمار، بسیار مهم است. هرچه میزان کیفیت صندلی بالاتر باشد، سطح رضایت حاصل از درمان، هم برای بیمار و هم برای پزشک بالاتر می‌رود.

موفقیت دندانپزشک در پروسه درمان، تا حد زیادی به عملکرد صحیح تجهیزات مورد استفاده او بستگی دارد. به منظور خرید یونیت‌های استاندارد، موارد خاصی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. بدین منظور، این راهنمای ساده طراحی شده است تا مواردی را هنگام خرید باید در نظر بگیرید آشنا شوید.

 

·        زیبایی و جذابیت یونیت

در مطب دندانپزشکی، یکی از اولین چیزهایی که نظر بیمار را به خود جلب می‌کند یونیت دندانپزشکی است. زیبایی و جذابیت یونیت‌ دندانپزشکی و هارمونی آن با دکوراسیون مطب در حس بیماران بسیار تاثیرگذار خواهد بود. کمپانی gnatus برزیل که یکی از سازندگان تجهیزات دندانپزشکی است کار جالبی انجام داده بود که یک راهنمای انتخاب رنگ به مشتریان خود عرضه می‌کرد تا تصمیم‌گیری را برای آنها راحت‌تر کند. با توجه به خلاقانه بودن این طرح، ما به دنیال شرکتی بودیم که واردات این دستگاه‌ها را بر عهده دارد و با شرکت سینا گستر پیشرفته آشنا شدیم.

 

·        قابلیت ایجاد نور با کیفیت

چراغ متصل به صندلی دندانپزشکی باید دارای ویژگی‌هایی از جمله ایجاد یک میدان نور واحد، بدون ایجاد سایه‌ باشد و همینطور جهت‌گیری رنگ مشخصی نیز داشته باشد. اغلب، چراغ یک یونیت با کیفیت از لحاظ کاربری بسیار ساده و راحت است، گارانتی بلند مدت و مصرف برق پایینی نیز دارد. این نوع چراغ‌ها معمولا از جدیدترین فناوری لامپ LED نیز استفاده می‌کنند. یک چراغ با عملکرد بالا، حداکثر دید را برای پزشک فراهم کرده و نور سفید خالص را در بالاترین درجه خود می‌تاباند.

 

·        رعایت استانداردها و ایمنی

یکی از موارد بسیار مهم که در هنگام خرید یونیت دندانپزشکی باید مدنظر قرار داد، رعایت استانداردها و نکات ایمنی است. از لحاظ الکترونیکی، در صندلی دندانپزشکی باید تمامی استانداردها رعایت شود. ولتاژ برقی که در یونیت به کار می‌رود نباید از 24 ولت بیشتر باشد و وجود سیستم ارت (اتصال به زمین) نیز در آن از واجبات است. به علاوه، یونیت دندانپزشکی باید دارای سیستم توقف اضطراری باشد تا در مواقع پیش‌بینی نشده و خارج از کنترل، بتوان بلافاصله دستگاه را خاموش کرد و مسیر تمامی ورودی‌ها از جمله آب، هوا و خصوصاً برق را مسدود کرد.

یکی دیگر از موارد ایمنی و استاندارد، سیستم توقف هنگام کار با ابزار و تجهیزات دندانپزشکی است؛ بدین صورت که در طول مدت زمانی که دندانپزشک مشغول مداوای بیمار است، صندلی از مدار خارج شود تا امکان هرگونه حرکت ناخواسته‌ای ازبین برود و بدین ترتیب ایمنی بیمار و پزشک تامین شود.

قبل از خرید یونیت دندانپزشکی، حتما از سالم و استاندارد بودن سیستم لوله کشی و ورودی‌های آن اطمینان حاصل کنید. در یونیت‌های جعلی از اجزای بی‌کیفیت استفاده می‎‎شود و هیچ یک از استانداردها و اصول ایمنی در آن رعایت نشده است.

خاطرتان باشد که باید از شرکت وارد‌کننده تجهیزات دندانپزشکی مطمئن باشید تا کالای اصل را خریداری کنید. شرکت سینا گستر پیشرفته یکی از شرکت‌های معتبر وارد کننده تجهیزات داندانپزشکی پزشکی است که برای خرید یونیت دندانپزشکی براحتی می‌توانید به آنها اعتماد کنید. چرا که یکی از قابلیت‌های این مجموعه امکان ارائه خدمات و مشاوره نیز هست.

 

·        سهولت پاکسازی یونیت

سهولت ضدعفونی و پاکسازی یونیت نیز امری ضروری است. بدین منظور بهتر است یونیت، سطوحی کاملا صیقلی و صاف داشته باشد که به راحتی قابل تمیز و ضدعفونی کردن باشد و رنگ آن در اثر استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌ کننده آسیب نبیند (یونیت هایی که رنگ‌ سطوح آنها پخته شده است، از این نظر ایده‌آل هستند).

توصیه می‌شود از غلاف‌های یک بار مصرف برای پوشاندن ابزارها و تجهیزات یونیت دندانپزشکی استفاده شود تا از انتشار عفونت جلوگیری شود. هرچند، برخی از یونیت‌ها مجهز به منبعی جداگانه جهت مواد ضدعفونی کننده هستند که با آب ترکیب شده و در نهایت منجر به کاهش میکروارگانیسم‌ها می‌شوند. یونیت‌های دندانپزشکی کمپانی gnatus برزیل از این ویژگی برخوردارند.

 

·        کاربری مطلوب

علاوه بر وجود امکانات و تجهیزات مورد نیاز، سهولت کاربری یونیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که نحوه استفاده و کاربری آن پیچیده و دشوار نباشد و دندانپزشک بدون اینکه دچار سردرگمی یا مشکل شود بتواند به راحتی با ابزارهای موجود کار کند.

 

·        تامین کنندگان

برای خرید یونیت دندانپزشکی، تامین کنندگانی را انتخاب کنید که به طور خاص تجهیزات دندانپزشکی را ارائه می‌دهید. از این طریق می‌توانید خیلی راحت‌تر یونیت دلخواه خود را که با سلیقه و بودجه شما نیز مطابقت دارد، خریداری کنید.

مهم است از شرکتی که خرید می‌کنید بتوانید خدمات خوب هم دریافت کنید، پس بدون عجله و با مطالعه یونیت و شرکت مد نظرتان را انتخاب کنید.

 

·        شرایط گارانتی و پشتیبانی پس از فروش

اغلب یونیت‌ها دارای ضمانت نامه 5 ساله هستند، در حالی که صندلی‌های بازسازی شده معمولا دارای ضمانت یک ساله هستند. البته گاهی گزینه‌هایی با ضمانت‌های طولانی‌تر نیز در بازار وجود دارد. اما نکته حائز اهمیت، ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در تداوم کاری یونیت داشته باشد.

تامین کنندگانی که نماینده یا تکنسین‌های ماهر را جهت پشتیبانی ارائه می‌دهند، معمولا گزینه‌های بهتری برای خرید خواهند بود. در میان شرکت‌های مختلفی که برای نوشتن این مقاله سایت آنها را بررسی کردیم، شرکت سینا گستر پیشرفته در خرید یونیت‌های دندانپزشکی  این خدمات را به بهترین نحو ارائه می‌دهند. همچنین، ارائه به موقع خدمات و دسترسی آسان به قطعات نیز از دیگر ویژگی‌های خوب آن‌هاست. مشاوره گرفتن هنگام خرید یونیت دندانپزشکی و البته امکان گرفتن قیمت یونیت دندانپزشکی و لوازم جانبی آن از مشاوران حرفه‌ای می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما شود.