سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چلوکبابی

چگونه به سوالات قرابت معنایی جواب بدم؟

    نظر

 

چگونه به سوالات قرابت معنایی جواب بدم؟

برای این‌که بتوانم به سؤالات قرابت معنایی درس ادبیات پاسخ دهم، چه‌کار کنم؟

دانلود جزوه آموزشی کنکور

پاسخ مشاوران     :

سایه سرتیپی: ادبیات را مبحثی بخوانید و لغات و معنی را جداگانه مطالعه کنید. هم‌چنین مفهوم ابیات را به دست آورید و حتماً از بیت‌ها کلمات کلیدی و مفهومی آن‌ها را پیدا کنید.

حامد سرافراز: سؤالات قرابت معنایی سؤالاتی هستند که اغلب از بیت‌هایی در آن‌ها استفاده می‌شود که در کتاب نیستند و فقط موضوع شعر و حتی کلمه‌ای از بیت به کتاب درسی مرتبط است. بهترین روش برای قرابت معنایی، مطالعه‌ی دقیق درآمدهای قبل از درس‌ها و هم‌چنین مطالعه‌ی معنی دقیق شعرهای کتاب است. ربط دادن ابیات به یکدیگر و حتی بیت‌هایی که در درس‌های کتاب‌های سال‌های دیگر است می‌تواند در مبحث قرابت معنایی به شما کمک کند. تمرین صحیح‌خوانی بیت‌ها و تست‌زنی مکرر نیز باید رعایت شود؛ چون مهارت جواب دادن به سؤالات قرابت معنایی با تست‌‌زنی مکرر به دست می‌آید.

مطالب انگیزشی کنکور

کنکور 98

امین باغبانی: قرابت معنایی ازجمله‌ مباحثی است که نیاز به تجزیه و تحلیل دارد و باید ارتباط اجزا را با یکدیگر دریافت و سپس موقعیت یک جزء یا کلمه را در آن مجموعه مشخص کرد. برای این‌که در این مبحث به تسلط برسید به نکات زیر توجه کنید:

1?هنگام مطالعه‌ی اشعار و متون با نگاهی تحلیلی، مفهوم بیت را دریابید.

2?معمولاً یک بیت از کتاب و گزینه‌ها خارج از کتاب درسی طرح می‌شود. بیت‌های خارج از کتاب درسی را نیز مطالعه کنید.

3?گاهی سؤالاتی طرح می‌شوند که برای پاسخ‌گویی به‌ آن‌ها به مطالعه‌ی دقیق متن کتاب درسی نیاز دارید؛ پس هیچ گاه کتاب درسی را از برنامه‌ی مطالعاتی‌تان خارج نکنید.

دانلود سوالات کنکور سراسری

زهره موسوی: مهم‌ترین قسمت ادبیات، قرابت معنایی است که برای پاسخ به سؤالات آن باید درک ادبی و شعر داشته باشید. استفاده از یک کتاب با موضوع قرابت معنایی و مطالعه‌ی روزانه‌ی اندکی از آن در مفاهیم مختلف به شما کمک خواهد کرد. حتی اگر در 30 دقیقه فقط 10 بیت شعر بخوانید کافی است؛ اما سعی کنید این کار را به ‌طور مداوم انجام دهید. برای درک بهتر قرابت معنایی زمان زیادی لازم است و باید حوصله به خرج دهید. تمرین زیاد و بالا بردن درک ادبی از شعرها تنها راه برای جواب دادن به سؤالات قرابت معنایی است. سایت دانشجوفا